
Turisme app til Herning og omegn
Skaber en bedre oplevelse og tiltrækker turister fra ind- og udland.

Lokationsbaseret og engagerende indhold
- Lokationsbaserede attraktioner og relevante tilbud
- Indløsning af tilbud direkte i appen
- Kort og pushbeskeder med udgangspunkt i brugerens placering
- Større engagement med videoklip, quizzer og gode historier
- Favorisering uden oprettelse af brugerprofil.

Gør oplevelsen interaktiv – og meget bedre
VisitHerning ønskede en app, der kan trække flere turister til området, og samtidig fungere som et supplement til hjemmeside og fysiske brochurer. Formålet er, at tage den besøgende med på opdagelse på en ny og anderledes måde, og tilføje noget ekstra til et besøg i Herning eller Ikast-Brande Kommune.
Fokus var dermed ikke “blot” på at lave en informationsplatform, men at skabe en app, der gør besøget til en bedre, interaktiv oplevelse. Samtidig skulle nærliggende attraktioner og tilbud promoveres i samarbejde med museer og virksomheder.
Derudover var det vigtigt for VisitHerning, at de nemt selv kan opdatere og tilføje nyt indhold løbende.
Dyk ned i app’ens funktioner og features nedenfor.
Kort og pushbeskeder promoverer attraktioner og tilbud
I app’en præsenteres nærliggende attraktioner og relevante tilbud sorteret ud fra brugerens lokation. VisitHerning har fuld kontrol over, hvilket indhold der fremhæves hvornår, da de selv kan indstille afstand mellem bruger og attraktion/tilbud, før der udløses en push-besked. På den måde får den besøgende altid vist det rigtige indhold på det rigtige sted og tidspunkt.
Kortet er desuden implementeret oven på Google Maps, så den besøgende kan åbne kortet og bruge dette som navigation. En god måde at holde brugeren i app’en.
Vælger den besøgende at læse mere om en attraktion i app’en, vises automatisk aktuelle tilbud, hvilket muliggør (betalte) samarbejder med museer og virksomheder. Indløsningen af tilbud er desuden udviklet således, at en bruger kun kan gøre krav på et tilbud én gang.

Favorisering uden oprettelse af brugerprofil
VisitHerning ønskede oprindeligt, at den besøgende skulle oprette en brugerkonto for at favorisere indhold og gøre oplevelsen mere personlig. Et ønske, vi udfordrede af flere grunde:
- Kravet om at skulle oprette brugerkonto kan være en stor barriere og medføre, at den besøgende engagerer sig mindre med indholdet, selvom det modsatte er hensigten.
- Med muligheden for oprettelse af brugerkonto følger krav til håndtering af data for at leve op til GDPR-lovgivningen.
I stedet valgte vi lokal lagring af brugerspecifik data i app’en, hvor telefonens interne lagringsmuligheder benyttes. På den måde kan den besøgende favorisere indhold uden at oprette brugerkonto, hvilket gør interaktionen med app’en mere gnidningsfri.

Større engagement med videoklip, quizzer og gode historier
For at berige den besøgende yderligere, ligger der video- og lydklip ved flere af attraktionerne i app’en.
At stå på toppen af Elia og nyde udsigten over Birk, mens du hører Ingvar Cronhammar fortælle en god historie om giganten, giver bare en helt ny dimension.
På samme måde gør et quiz-modul det muligt at “lege” sig til mere viden. Spørgsmål, der relaterer sig til den givne attraktion, er med til at skabe mere værdi og højne engagementet.
Tekniske detaljer
- Native turisme app
- Baseret på Google Firebase med brugervenlig backend tilkoblet
- Geolokation som udgangspunkt for kortvisning og pushbeskeder
- Dynamisk styring af indhold via backenden
- Gamification skaber værdi og engagement
- Sprogversionering: Dansk og engelsk – og klar til andre sprog, så Herning og omegn kan tiltrække en masse nye turister.
Jakob Kjeldtoft
CX Lead
Hør hvad en app kan gøre for jer?
Ring eller skriv til Jakob.
Jakob har 20+ erfaring med udvikling af digitale løsninger indenfor design/UX og forretningsudvikling.
Andre cases fra branchen


- Industri
Autobranchens vigtigste værktøj


- B2C
- Green tech
- Industri
Verdens bedste pantsystem tager et stort skridt fremad


- Green tech
- Industri
Datadrevet svineproduktion – en ny æra for landbruget


Appen “TR i FOA” gør arbejdet mere effektivt


- B2C
- Industri
En banebrydende app til en verdensførende leverandør


- Velfærdsteknologi
App som hjælpemiddel til personer med synshandicap


- B2C
+100.000 månedlige brugere på web og 4,9 ud af 5 stjerner i App Store


- Industri
Verdens største producent af sensorer til landbruget


- Velfærdsteknologi
Appen “Mit Liv – min sundhed” hjælper borgerne


- Velfærdsteknologi
Et værktøj til omsorg, støtte og pleje


- Green tech
- Industri
Platform der fremmer danske grønne initiativer i hele verden


- Velfærdsteknologi
En livskritisk app til Grønland i samarbejde med Røde Kors og Rotary


- B2C
- Industri
Inspiration og e-commerce i en og samme app


- B2C
Useeum appen: Museernes samlede platform


- B2C
- Industri
Common Sense øger produktiviteten, trivslen og sundheden på arbejdspladser


- Velfærdsteknologi
En ekstra hjælp for personer med handicap


- Industri
Intelligent app til skadedyrsbekæmpelse


- B2C
- Velfærdsteknologi
Kost- og motionsapp som +250.000 danskere kender


- B2C
Verdens første hybride intranet


- B2C
Turisme app til Herning og omegn


- Velfærdsteknologi
Alt om diabetes – app til sundhedsprofessionelle


- Industri
App til verdensførende producent af målingsudstyr


- B2C
- Industri
App erstatter tung hardware-løsning til scanning af billetter


- B2C
Hele Danmarks yogaunivers som app


- Industri
Avanceret platform og app til serviceteknikere


- Industri
Appen SoloID | Tofaktorgodkendelse til virksomheder


- Velfærdsteknologi