Turisme app til Herning og omegn

Skaber en bedre oplevelse og tiltrækker turister fra ind- og udland.

Lokationsbaseret og engagerende indhold

  • Lokationsbaserede attraktioner og relevante tilbud
  • Indløsning af tilbud direkte i appen
  • Kort og pushbeskeder med udgangspunkt i brugerens placering
  • Større engagement med videoklip, quizzer og gode historier
  • Favorisering uden oprettelse af brugerprofil.

Gør oplevelsen interaktiv – og meget bedre

VisitHerning ønskede en app, der kan trække flere turister til området, og samtidig fungere som et supplement til hjemmeside og fysiske brochurer. Formålet er, at tage den besøgende med på opdagelse på en ny og anderledes måde, og tilføje noget ekstra til et besøg i Herning eller Ikast-Brande Kommune.

Fokus var dermed ikke “blot” på at lave en informationsplatform, men at skabe en app, der gør besøget til en bedre, interaktiv oplevelse. Samtidig skulle nærliggende attraktioner og tilbud promoveres i samarbejde med museer og virksomheder.

Derudover var det vigtigt for VisitHerning, at de nemt selv kan opdatere og tilføje nyt indhold løbende.

Dyk ned i app’ens funktioner og features nedenfor.

Kort og pushbeskeder promoverer attraktioner og tilbud

I app’en præsenteres nærliggende attraktioner og relevante tilbud sorteret ud fra brugerens lokation. VisitHerning har fuld kontrol over, hvilket indhold der fremhæves hvornår, da de selv kan indstille afstand mellem bruger og attraktion/tilbud, før der udløses en push-besked. På den måde får den besøgende altid vist det rigtige indhold på det rigtige sted og tidspunkt.

Kortet er desuden implementeret oven på Google Maps, så den besøgende kan åbne kortet og bruge dette som navigation. En god måde at holde brugeren i app’en.

Vælger den besøgende at læse mere om en attraktion i app’en, vises automatisk aktuelle tilbud, hvilket muliggør (betalte) samarbejder med museer og virksomheder. Indløsningen af tilbud er desuden udviklet således, at en bruger kun kan gøre krav på et tilbud én gang.

Favorisering uden oprettelse af brugerprofil

VisitHerning ønskede oprindeligt, at den besøgende skulle oprette en brugerkonto for at favorisere indhold og gøre oplevelsen mere personlig. Et ønske, vi udfordrede af flere grunde:

  • Kravet om at skulle oprette brugerkonto kan være en stor barriere og medføre, at den besøgende engagerer sig mindre med indholdet, selvom det modsatte er hensigten.
  • Med muligheden for oprettelse af brugerkonto følger krav til håndtering af data for at leve op til GDPR-lovgivningen.

I stedet valgte vi lokal lagring af brugerspecifik data i app’en, hvor telefonens interne lagringsmuligheder benyttes. På den måde kan den besøgende favorisere indhold uden at oprette brugerkonto, hvilket gør interaktionen med app’en mere gnidningsfri.

Større engagement med videoklip, quizzer og gode historier

For at berige den besøgende yderligere, ligger der video- og lydklip ved flere af attraktionerne i app’en.

At stå på toppen af Elia og nyde udsigten over Birk, mens du hører Ingvar Cronhammar fortælle en god historie om giganten, giver bare en helt ny dimension.

På samme måde gør et quiz-modul det muligt at “lege” sig til mere viden. Spørgsmål, der relaterer sig til den givne attraktion, er med til at skabe mere værdi og højne engagementet.

Tekniske detaljer

  • Native turisme app
  • Baseret på Google Firebase med brugervenlig backend tilkoblet
  • Geolokation som udgangspunkt for kortvisning og pushbeskeder
  • Dynamisk styring af indhold via backenden
  • Gamification skaber værdi og engagement
  • Sprogversionering: Dansk og engelsk – og klar til andre sprog, så Herning og omegn kan tiltrække en masse nye turister.

Jakob Kjeldtoft

CX Lead

Hør hvad en app kan gøre for jer?

Ring eller skriv til Jakob.

70 70 17 47
info@makeable.dk

Jakob har 20+ erfaring med udvikling af digitale løsninger indenfor design/UX og forretningsudvikling.

Andre cases fra branchen

  • Industri

Autobranchens vigtigste værktøj

  • B2C
  • Green tech
  • Industri

Verdens bedste pantsystem tager et stort skridt fremad

  • Green tech
  • Industri

Datadrevet svineproduktion – en ny æra for landbruget

Appen “TR i FOA” gør arbejdet mere effektivt

  • B2C
  • Industri

En banebrydende app til en verdensførende leverandør

  • Velfærdsteknologi

App som hjælpemiddel til personer med synshandicap

  • B2C

+100.000 månedlige brugere på web og 4,9 ud af 5 stjerner i App Store

  • Industri

Verdens største producent af sensorer til landbruget

  • Velfærdsteknologi

Appen “Mit Liv – min sundhed” hjælper borgerne

  • Velfærdsteknologi

Et værktøj til omsorg, støtte og pleje

  • Green tech
  • Industri

Platform der fremmer danske grønne initiativer i hele verden

  • Velfærdsteknologi

En livskritisk app til Grønland i samarbejde med Røde Kors og Rotary

  • B2C
  • Industri

Inspiration og e-commerce i en og samme app

  • B2C

Useeum appen: Museernes samlede platform

  • B2C
  • Industri

Common Sense øger produktiviteten, trivslen og sundheden på arbejdspladser

ROPOX-hero
  • Velfærdsteknologi

En ekstra hjælp for personer med handicap

  • Industri

Intelligent app til skadedyrsbekæmpelse

  • B2C
  • Velfærdsteknologi

Kost- og motionsapp som +250.000 danskere kender

  • B2C

Verdens første hybride intranet

  • B2C

Turisme app til Herning og omegn

Diabetes app
  • Velfærdsteknologi

Alt om diabetes – app til sundhedsprofessionelle

  • Industri

App til verdensførende producent af målingsudstyr

Safeticket koncert app
  • B2C
  • Industri

App erstatter tung hardware-løsning til scanning af billetter

Cathrine Yoga appen
  • B2C

Hele Danmarks yogaunivers som app

  • Industri

Avanceret platform og app til serviceteknikere

  • Industri

Appen SoloID | Tofaktorgodkendelse til virksomheder

  • Velfærdsteknologi

Fluisense fremmer forskningen og forbedrer dyrevelfærden