Få succes med dit akvarium
International app til forbrugere og forhandlere med fokus på at styrke loyalitet og engagement.
International loyalitetsapp til forbrugere og forhandler
Tropica udvikler, producerer og sælger akvarieplanter, gødning og akvarieudstyr til forhandlere over hele Europa, Asien og Nordamerika. Formålet for Tropica er, at øge glæden og oplevelsen ved at have et akvarium derhjemme. Sjældent har vi samarbejdet med så dygtigt og innovativt et team – det er en dansk virksomhed, vi godt kan være stolte af herhjemme.
Appen understøtter Tropicas formål, ved både at målrette sig forhandleren og forbrugeren.
Forhandleren kan nemt og hurtigt klare alle bestillinger fra Tropica direkte via en custom udviklet shop i appen, mens forbrugeren kan gå på opdagelse i planter og produkter og på forskellig vis lade sig inspirere eller dygtiggøre sig. Sidstenævnte kan indkøberen og forhandleren selvfølgelig også drage nytte af.
Specialudviklet shop til forhandlere direkte i appen
Er man Tropica forhandler – og dem er der faktisk mere end 3.000 af – har man mulighed for at logge ind i appen for at klare alle sine bestillinger af Tropica-produkter og få lagret fyldt godt op.
Et vigtigt fokusområde under udviklingsprocessen har været god UX og fokus på hurtig eksekvering. Selvom der kan være tale om større ordrer, behøver det ikke tage lang tid at gennemføre. Foruden alle produkterne kan forhandlerne naturligvis søge, filtrere eller simpelthen lade sig inspirere ift. de planter eller produkter, som de bør føre i butikken.
E-commerce i apps er et område, der i den grad vinder indpas, og Tropica-appen er et godt eksempel på hvordan handel – i dette tilfælde B2B – kan gavne både Tropica, forhandleren og i sidste ende forbrugeren, der opnår et større udvalg i den lokale akvariebutik.
Interaktiv inspiration skaber mere dedikerede akvarister
Både forhandlere og akvarie-entusiaster kan i appen gå på opdagelse i interaktive layouts – en slags virtuelle akvarier – af forskellig sværhedsgrad. Har man sit eget akvarium, kan det tilføjes til appen, og man kan igangsætte en 90-dages guide til at få startet op på sit akvarium på den rigtige måde.
Tropica oplever, at alt for mange spirende akvarister ikke kommer rigtigt fra start og simpelthen ikke får hobbyen helt under huden i opstartsfasen, selvom de gerne vil. Derfor har vi i appen stillet flere inspirationsområder til rådighed, herunder et komplet forløb, som tager forbrugeren i hånden i de første 90-dage, som er så essentielle for at komme godt fra start.
Mads Erichsen
CEO & PartnerAndre cases fra branchen
- Industri
Autobranchens vigtigste værktøj
- B2C
- Green tech
- Industri
Verdens bedste pantsystem tager et stort skridt fremad
- B2C
Appen “TR i FOA” gør arbejdet mere effektivt
- Sundhed
Appen “Mit Liv – min sundhed” hjælper borgerne
- Green tech
- Industri
Datadrevet svineproduktion – en ny æra for landbruget
- B2C