Inspirerende og brugervenlig event app

Engagerer og guider besøgende før og under arrangementet

Inspirerende og brugervenlig event app

Inspirerende og engagerende

  • Udviklet til at give de besøgende en bedre oplevelse
  • Lynhurtigt overblik over eventplads og aktiviteter inkl. live løbsresultater
  • Besøgende kan planlægge events og løb samt styre egne notifikationer
  • Countdowns til arrangement-start, løbsstart mv
  • Håndterer en øjeblikkelig vækst i brugere.
Inspirerende og brugervenlig event app

En sjovere og mere engagerende oplevelse

Med mange år på bagen var det tid til at digitalisere oplevelsen af det Aarhusianske billøb Classic Race Aarhus. Ønsket var at gøre det nemmere og sjovere for besøgende at deltage i arrangementet, vise resultater live uanset hvor du står (også uden for pladsen) og sælge mere i boder via fremhævet og målrettet indhold samt pushbeskeder.

Event app’en giver tilskuerne mulighed for hurtigt at få det fulde overblik over eventpladsen, se løbsprogrammer, få live opdateringer og finde aktuelle arrangementer for børn og voksne.

Udover løbende informationer fra løbet, tilbyder app’en desuden hjælp til at finde vej, parkering og en “Classic Race Aarhus”-guide for begyndere, der klæder de besøgende på til deres første løb.

Til Classic Race Aarhus har vi designet og udviklet en visuelt flot og teknisk stærk app, der levede op til alle kravene under arrangementet.

Dyk ned i event app’ens funktioner og features nedenfor.

Interaktivt kort skaber overblik

Et af formålene med event app’en var at gøre det nemt at finde rundt på pladsen.

Et digitalt eventkort med beskrivelser af de forskellige stande samt mulighed for zoom gør, at besøgende ubesværet kan finde vej til alt fra boder og tribuner til toiletter, parkering og samaritter.

Kortet er implementeret oven på Google Maps, hvormed du altid kan forholde din egen lokation til kortet – også hvis du er på vej ind på området.

Inspirerende og brugervenlig event app
Inspirerende og brugervenlig event app

Gennemtestet, fejlfri og med øget sikkerhed

Når der udvikles event apps, er det et “one shot” forstået på den måde, at de få dage arrangementet er i gang, er det alfa omega, at app’en fungerer 100%.

Fokus har været at skabe en app, der teknisk kan håndtere en eksplosiv og øjeblikkelig skalering – selv hvis samtlige 35.000 gæster på samme tid vælger at følge med i live løbsresultater eller streame video.

Pushbeskeder et ekstra som sikkerhedselement

Til arrangementer, hvor så mange mennesker er samlet samtidig, er det utrolig vigtigt at kunne informere alle, hvis noget akut skulle opstå. Et ønske var derfor at kunne sende pushbeskeder til alle besøgende/brugere af event app’en samt have mulighed for at overtage skærmen til vigtige beskeder.

Gæster, frivillige, naboer og race-interesserede i hele landet

I en udvidet FAQ sektion kan besøgende, frivillige, naboer og race-interesserede i hele landet finde brugbar information om arrangementet.

Besøgende kan finde vej til Classic Race Aarhus, finde parkering samt information om løbsklasser, flagregler, guides mv.

De frivillige kan finde praktisk info om arbejdet på pladsen, og til naboer findes informationer om adgang til egen bolig samt en “Kære nabo, tak fordi vi må være her…” besked for at skabe en god relation.

Event app’en fungerer desuden som vigtig promovering for sponsorer og samarbejdspartnere, der bliver repræsenteret af logoer på udvalgte sider eller steder i app’en.

Inspirerende og brugervenlig event app

Tekniske features i Classic Race Aarhus

  • Native event app med tilknyttet brugervenlig backend, så kunden selv kan tilføje/opdatere indhold
  • Integration til 3. part til visning af live løbsresultater
  • Pushbeskeder og notifikationsbanner med instant visning uden forsinkelse
  • Countdowns til arrangement-start, løbsstart mv.
  • Skalering via Google Firebase og Cloudflare
  • Detaljeret eventkort med zoom-funktion og stedsangivelser
  • Personalisering ved at slå påmindelser til, så brugeren får notifikation om prioriterede events og løb.
Inspirerende og brugervenlig event app

Useeum – Rasmus Lybæk

CEO Useeum
Vi er rigtig glade for samarbejdet med de dygtige folk hos Makeable. Uanset hvilken opgave vi stiller dem, leverer de et meget tilfredsstillende resultat – lige fra design af vores backendsystem til udvikling af vores forskellige guides og spil.
Inspirerende og brugervenlig event app

Safeticket – Anders Christensen

CEO Safeticket
Makeable har været en fremragende leverandør i udviklingen af Safeticket-appen, hvor deres designmæssige kreativitet og tekniske ekspertise har omdannet vores tekniske krav og visionen om effektiv billethåndtering til virkelighed. Vi er imponerede over deres engagement og kompetencer – og ser frem til at fortsætte samarbejdet. Et aspekt, der særligt har imponeret os, er det smidige samarbejde og den konstruktive udveksling mellem vores udviklere og Makeables team. Hurtige justeringer og løsningsorienteret kommunikation har været centrale faktorer for samarbejdets succes. Vi har allerede de næste projekter i søen med dem.
Inspirerende og brugervenlig event app

Colibo – Morten Sig Olesen

COO & Partner Colibo
Med Makeable har Colibo fået en kompetent og agil samarbejdspartner, der forstår vores forretning og vores behov – og som altid løfter opgaven inden for aftalt tid og økonomi.

Niels Thysk Sørensen

COO & Partner
Inspirerende og brugervenlig event app

Hør hvad en app kan gøre for jer?

Ring eller skriv til Niels.

70 70 17 47
info@makeable.dk

Andre cases fra branchen