Nyhedsbreve

At udgive et nyhedsbrev kræver et godt teknisk setup og løbende fokus på nye tilmeldinger

Udsending af nyhedsbreve er fortsat en meget effektiv måde at tiltrække og fastholde opmærksomhed – og i sidste ende skabe konverteringer.

Som et populært tilvalg i vores webprojekter er opsætning af en nyhedsbrevskabelon samt forskellige typer af tilmeldingsformularer på websitet.

Udvikling eller opsætning af en fleksibel skabelon til nyhedsbrev

E-mail marketing / NyhedsbreveLigesom et website (som regel) har et bagvedliggende CMS, så kan et nyhedsbrev håndteres i et bagvedliggende system.

I dette system, kan man opsætte eller udvikle skabeloner, hvor I efterfølgende nemt kan skrive, opsætte og udsende nyhedsbrevet.

Visuelt bør skabelonen matche websitet og det øvrige grafiske udtryk. Funktionelt skal det være så nemt som muligt at arbejde i, så arbejdsindsatsen kan lægges i selve indholdet, i stedet for at bøvle med teknikken.

Fokus på konverteringer i form af tilmeldinger til nyhedsbrevet

Én ting er at have muligheden for at sende et nyhedsbrev. En anden er løbende at modtage tilmeldinger til nyhedsbrevet.

En tilmelding til nyhedsbrevet skal betragtes som en konvertering – et opnået mål. Jo flere, der læser dit kvalitetsindhold, jo flere af de lidt hårdere konverteringer såsom salg eller direkte henvendelser, har du mulighed for at lave.

Derfor kan det være en god idé at tænke tilmeldingsformularen og nyhedsbrevet dybere ind i indholdet på dit website. Udgiver du eksempelvis en e-bog eller giver en service væk gratis, kan du i samme omgang bede om brugerens e-mail adresse.

Nyhedsbrevet kan meget ofte tænkes ind i en samlet content marketing strategi, både hvad angår muligheden for at konvertere men også muligheden for at kunne levere indhold af høj kvalitet til din målgruppe.