Content Marketing

Med Content Marketing skaber du værdi for din målgruppe - og i sidste ende for din virksomhed

Hvad er Content Marketing?

Content MarketingContent marketing er en strategisk tilgang til markedet, hvor du fokuserer på at skabe og udbrede relevant og værdifuldt indhold. Formålet er at etablere loyale tilhørsforhold, så du i sidste ende kan skabe profit på de handlinger, dit indhold lægger op til.

Det kan med andre ord være at skabe salg, henvendelser, likes eller delinger af dit indhold – og det skal ske uden den sædvanlige salgstale, men ved at levere indhold, der skaber reel værdi for brugeren.

Content Marketing og SEO går hånd i hånd

De content marketing aktiviteter der ender på din hjemmeside eller din webshop vil også hjælpe dit website, med at rangere bedre i søgemaskinerne. Det har vi gode erfaringer med, bl.a. som en del af det team, som arbejder på content marketing til Advodan.

SEO i dag handler bl.a. om, at dine besøgende sender rette user signals – at siden læses, bruges, deles, og at brugeren læser videre – alt sammen ting, som content marketing bør understøtte.

Derudover er det i høj grad muligt at få nye indgående links, da dit indhold bliver delt på de sociale medier og dermed brugt eller omtalt af andre sites eller medier.

Det virker.

Vil du høre mere? 
Kontakt Niels
Bliv ringet op inden for 1 time
Tak! Vi glæder os til at snakke med dig

Hvordan laver man content marketing?

Alle kan arbejde med content marketing. Kan du levere relevant og værdifuldt indhold og få det til at sprede sig mest muligt, så kan du arbejde med content marketing.

Dog er der nogle områder, man ikke må glemme at fokusere på, når man arbejder med content marketing:

  • Hvad er din mission?
    Vær helt klar over, hvad du gerne vil stå for, og hvordan dit content skal understøtte dette.
  • Hvad vil din målgruppe gerne vide
    Find ud af, hvem din målgruppe er, og hvad de gerne vil vide. Her er det samtidig vigtigt at finde ud af, hvor stor efterspørgslen inden for de forskellige temaer er, så du kan prioritere rigtigt.
  • Skab reel værdi inden for dit område
    Det er ikke nok at få besøgende, delinger og opmærksomhed. Dit indhold skal ud til den helt rigtige målgruppe, som du gør klogere gennem dit content.
  • Tænk langsigtet og planlæg dit arbejde
    Content marketing fungerer bedst i et langsigtet perspektiv, hvor vi opbygger loyale læsere, som har lyst til at vende tilbage (sammen med deres venner). Sørg for at udgive nyt kvalitetsindhold i et konsekvent tempo.
  • Content er ikke bare tekst
    Det er her content marketing kan blive lidt mere ressourcetungt. Content er ikke bare tekst. Tænk i stedet: Video, guides, infografikker, slides, e-bøger, webinars, quiz og meget, meget andet.
  • Boost dit indhold
    Når dit content er udgivet, så sørg for at få det ud igennem dine kanaler – de sociale medier, dit nyhedsbrev, Facebook ads, Google Adwords mv. Se om du kan starte en effekt, der giver ringe i vandet.

Skal vi hjælpe dig med content marketing?

Giv os et ring på 70 70 17 47 og lad os få en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med din content marketing strategi. Vi kan bl.a. være med til at:

  • Oplære og uddanne et internt team om emnet
  • Foretage søgeordsanalyser til afdækning af behov
  • Idégenerere på baggrund af analyserne
  • Skitsere, designe og softwareudvikle – eller rådgive om muligheder og værktøjer
  • Booste dit indhold