Turisme app til Herning og omegn

Skaber en bedre oplevelse og tiltrækker turister fra ind- og udland


Smartphone placeholder

Lokationsbaseret og engagerende indhold

  • Lokationsbaserede attraktioner og relevante tilbud
  • Indløsning af tilbud direkte i appen
  • Kort og pushbeskeder med udgangspunkt i brugerens placering
  • Større engagement med videoklip, quizzer og gode historier
  • Favorisering uden oprettelse af brugerprofil.

Gør oplevelsen interaktiv – og meget bedre

VisitHerning ønskede en app, der kan trække flere turister til området, og samtidig fungere som et supplement til hjemmeside og fysiske brochurer. Formålet er, at tage den besøgende med på opdagelse på en ny og anderledes måde, og tilføje noget ekstra til et besøg i Herning eller Ikast-Brande Kommune.

Fokus var dermed ikke “blot” på at lave en informationsplatform, men at skabe en app, der gør besøget til en bedre, interaktiv oplevelse. Samtidig skulle nærliggende attraktioner og tilbud promoveres i samarbejde med museer og virksomheder.

Derudover var det vigtigt for VisitHerning, at de nemt selv kan opdatere og tilføje nyt indhold løbende.

Dyk ned i app’ens funktioner og features nedenfor.

VisitHerning turisme app turist

Kort og pushbeskeder promoverer attraktioner og tilbud

I app’en præsenteres nærliggende attraktioner og relevante tilbud sorteret ud fra brugerens lokation. VisitHerning har fuld kontrol over, hvilket indhold der fremhæves hvornår, da de selv kan indstille afstand mellem bruger og attraktion/tilbud, før der udløses en push-besked. På den måde får den besøgende altid vist det rigtige indhold på det rigtige sted og tidspunkt.

Kortet er desuden implementeret oven på Google Maps, så den besøgende kan åbne kortet og bruge dette som navigation. En god måde at holde brugeren i app’en.

Vælger den besøgende at læse mere om en attraktion i app’en, vises automatisk aktuelle tilbud, hvilket muliggør (betalte) samarbejder med museer og virksomheder. Indløsningen af tilbud er desuden udviklet således, at en bruger kun kan gøre krav på et tilbud én gang.

VisitHerning turisme app kort 2

Favorisering uden oprettelse af brugerprofil

VisitHerning ønskede oprindeligt, at den besøgende skulle oprette en brugerkonto for at favorisere indhold og gøre oplevelsen mere personlig. Et ønske, vi udfordrede af flere grunde:

  • Kravet om at skulle oprette brugerkonto kan være en stor barriere og medføre, at den besøgende engagerer sig mindre med indholdet, selvom det modsatte er hensigten.
  • Med muligheden for oprettelse af brugerkonto følger krav til håndtering af data for at leve op til GDPR-lovgivningen.

I stedet valgte vi lokal lagring af brugerspecifik data i app’en, hvor telefonens interne lagringsmuligheder benyttes. På den måde kan den besøgende favorisere indhold uden at oprette brugerkonto, hvilket gør interaktionen med app’en mere gnidningsfri.

VisitHerning turisme app favoritter

Større engagement med videoklip, quizzer og gode historier

For at berige den besøgende yderligere, ligger der video- og lydklip ved flere af attraktionerne i app’en.

At stå på toppen af Elia og nyde udsigten over Birk, mens du hører Ingvar Cronhammar fortælle en god historie om giganten, giver bare en helt ny dimension.

På samme måde gør et quiz-modul det muligt at “lege” sig til mere viden. Spørgsmål, der relaterer sig til den givne attraktion, er med til at skabe mere værdi og højne engagementet.

VisitHerning turisme app Birk med iphone

Tekniske detaljer:

  • Native turisme app
  • Baseret på Google Firebase med brugervenlig backend tilkoblet
  • Geolokation som udgangspunkt for kortvisning og pushbeskeder
  • Dynamisk styring af indhold via backenden
  • Gamification skaber værdi og engagement
  • Sprogversionering: Dansk og engelsk – og klar til andre sprog, så Herning og omegn kan tiltrække en masse nye turister.

 

Nysgerrig efter at se flere cases? Se alle Makeable cases her.

Interesseret?
Bliv ringet op af Niels

(COO, partner)


Tak, vi kontakter dig hurtigst muligt. + følg os på LinkedIn LinkedIn
Kontakt os