TADAA!

Med TADAA! har du en delebil på abonnementsbasis i din boligforening eller fællesskab. Vi har bygget en native app til iPhone og Android, hvor brugerne nemt, hurtigt og sikkert kan booke en elbil, låse den op og køre afsted.

Kodeordet er brugervenlighed

Med TADAA! har vi skabt en native app, hvor kodeordet er brugervenlighed.

Vi har sikret, at alle kan få gavn af TADAA!s tjeneste til at fremme deleøkonomi ved hjælp af el-biler. Via få og let overskuelige trin kan brugerne nemt, hurtigt og sikkert booke en bil, låse den op og køre afsted.

Og når de afleverer den igen, bliver de mindet om at sætte el-bilen i ladestikket, så den er klar til den næste bruger.

En af de største udfordringer ved TADAA!-app’en har været at skabe en integration til Renaults el-biler, som TADAA! benytter, så brugerne kan bruge app’en som nøgle til el-bilen.

Sammen med de dygtige folk fra Insero har vi løst denne problemstilling ved at udvikle et API, så brugerne kan låse bilen op og starte den ved hjælp app’en.

Book – hent – kør: Det kan du med TADAA!-appen

Vi har implementeret en del funktioner i TADAA!, som gør det let for brugerne at komme hurtigt på farten og nyde godt af goderne ved deleøkonomi. Med TADAA! kan du bl.a:

  • Booke en delebil, når du har brug for den
  • Bliv mindet om din booking og find bilen til tiden
  • Anmeld skader på bilen i appen
  • Kom hurtigt på farten ved at låse bilen op og starte den ved hjælp af appen
  • Få besked på, hvor lang tid du har tilbage af din booking
  • Aflevere bilen og give besked om overstået kørsel i appen

 

Cube Udfordring

Hvordan sikrer vi, at løsningen kan bruges af alle – uanset teknisk forståelse og erfaring med apps?

Denne problemstilling udfordrede TADAA! og Insero os på, da de bad om at få skabt en løsning, der skulle gøre en delebilsordning med el-biler tilgængelig for både yngre og ældre.

Cube Løsning

Det stod hurtigt lysende klart, at løsningen blev at udvikle en app, hvor brugervenlighed er i højsædet.

Brugerne skal hurtigt og nemt kunne booke en bil, låse den op og køre afsted. Derfor arbejdede vi i høj grad med at sikre, at vejen fra tanke til handling blev så kort som muligt. Der skulle kort sagt være så få step som muligt fra at få behovet om at skulle låne en bil til at kunne køre afsted.

Det har medført en app, der lægger op til, at selv de mindst teknisk erfarne brugere kan have glæde af TADAA!

Cube Resultat

Resultatet er blevet en enkel app med brugervenligheden i top.

I fællesskab med Insero har vi sikret en fin integration mellem app’en og Renaults el-biler. Derudover har vi designet app’en med overskuelighed og enkelhed som kodeord, så uerfarne app-brugere såvel som app-eksperter kan få glæde af TADAA! og deres delebilsordning.

Allerede nu kan vi konkludere, at app’en har været en succes med mange faste og tilfredse brugere. App’en har fået rigtig flot medieomtale med indslag i både 22 Nyhederne og flere regionale udsendelser.