Masser af succes med Content Marketing til ADVODAN

Vi har i tæt samarbejde med ADVODAN været en del af udviklingen af en ambitiøs indholdsstrategi, hvor vi også har stået for UX, design og projektledelse af de content marketing-tiltag, som ADVODAN har opnået massiv succes med.

Velovervejet indsats

ADVODANs fagområder er i hård konkurrence med bl.a. offentlige institutioner, banker, andre advokatvirksomheder og revisorer. Det er ikke nogle helt uvæsentlige spillere, og det stiller høje krav til kvaliteten af det content, der udvikles.

For at maksimere chancen for succes, er alle tiltag baseret på analyser af, hvor høj konkurrence og efterspørgsel er.

Vi har stået for handleplaner, workshops, og så har vi udviklet lækkert, relevant og ikke mindst unikt indhold. Resultatet har været forrygende og ligeså var processen.

Det gyldne øjeblik

Hvordan gør man juridisk rådgivning spiseligt og tilgængeligt? Det var spørgsmålet, da ADVODAN kontaktede os for at få hjælp.

ADVODAN ønskede at være ”tilstede på nettet og de sociale medier og give danskerne virkelig fedt indhold med den viden, de reelt har brug for i deres hverdag – privat eller erhvervsmæssigt”. De vil ramme danskerne i det gyldne øjeblik, hvor de leder efter svar på de juridiske spørgsmål, de måtte sidde med.

Sammen har vi udarbejdet en god og knivskarp strategi, hvor hovedfokus var content marketing. Forbrugerne skal kunne finde det, de søger, når de søger det.

Masser af populært indhold

En af de ting vi altid har i baghovedet i processen, er muligheden for at genbruge de avancerede indholdselementer i andre sammenhænge.

Dermed har vi fået skabt en hel palette af værktøjer, som understøtter ADVODANs content marketing strategi. Vi har arbejdet med interaktive grafikker, beregnere infografikker, slidere, guides og avancerede formularer.

Vil du høre mere? 
Kontakt Niels
Bliv ringet op inden for 1 time
Tak! Vi glæder os til at snakke med dig
Cube Udfordring

Hvordan får vi flere besøgende og i sidste ende flere brugere af juridisk rådgivning?

Det var spørgsmålet, da Advodan bad om hjælp til at få udarbejdet og eksekveret en handlingsplan for deres website.

Cube Løsning

Svaret blev content marketing. Ved hjælp af fængende og unikt indhold er målet at fange brugernes opmærksomhed og på den måde inspirere dem til at benytte Advodans rådgivningstjenester.

Cube Resultat

Resultatet er imponerende. Med indhold designet og udviklet med forbrugerne for øje, har Advodan rykket sig gevaldigt og gør det til stadighed.

Et eksempel er den del af Advodans hjemmeside, som hedder ”Arv- og testamenteportalen”, hvor besøgstallene på ét år steg med over 230 %, mens konverteringerne steg med over 220 %.