Forside
Engagerer og guider besøgende før og under arrangementet
Med mange år på bagen var det tid til at digitalisere oplevelsen af det Aarhusianske billøb Classic Race Aarhus. Ønsket var at gøre det nemmere og sjovere for besøgende at deltage i arrangementet, vise resultater live uanset hvor du står (også uden for pladsen) og sælge mere i boder via fremhævet og målrettet indhold samt pushbeskeder.
Event app’en giver tilskuerne mulighed for hurtigt at få det fulde overblik over eventpladsen, se løbsprogrammer, få live opdateringer og finde aktuelle arrangementer for børn og voksne.
Udover løbende informationer fra løbet, tilbyder app’en desuden hjælp til at finde vej, parkering og en “Classic Race Aarhus”-guide for begyndere, der klæder de besøgende på til deres første løb.
Til Classic Race Aarhus har vi designet og udviklet en visuelt flot og teknisk stærk app, der levede op til alle kravene under arrangementet.
Dyk ned i event app’ens funktioner og features nedenfor.
Et af formålene med event app’en var at gøre det nemt at finde rundt på pladsen.
Et digitalt eventkort med beskrivelser af de forskellige stande samt mulighed for zoom gør, at besøgende ubesværet kan finde vej til alt fra boder og tribuner til toiletter, parkering og samaritter.
Kortet er implementeret oven på Google Maps, hvormed du altid kan forholde din egen lokation til kortet – også hvis du er på vej ind på området.
Når der udvikles event apps, er det et “one shot” forstået på den måde, at de få dage arrangementet er i gang, er det alfa omega, at app’en fungerer 100%.
Fokus har været at skabe en app, der teknisk kan håndtere en eksplosiv og øjeblikkelig skalering – selv hvis samtlige 35.000 gæster på samme tid vælger at følge med i live løbsresultater eller streame video.
Til arrangementer, hvor så mange mennesker er samlet samtidig, er det utrolig vigtigt at kunne informere alle, hvis noget akut skulle opstå. Et ønske var derfor at kunne sende pushbeskeder til alle besøgende/brugere af event app’en samt have mulighed for at overtage skærmen til vigtige beskeder.
I en udvidet FAQ sektion kan besøgende, frivillige, naboer og race-interesserede i hele landet finde brugbar information om arrangementet.
Besøgende kan finde vej til Classic Race Aarhus, finde parkering samt information om løbsklasser, flagregler, guides mv.
De frivillige kan finde praktisk info om arbejdet på pladsen, og til naboer findes informationer om adgang til egen bolig samt en “Kære nabo, tak fordi vi må være her…” besked for at skabe en god relation.
Event app’en fungerer desuden som vigtig promovering for sponsorer og samarbejdspartnere, der bliver repræsenteret af logoer på udvalgte sider eller steder i app’en.
Nysgerrig efter at se flere cases? Oplev VisitHerning turisme app eller se alle Makeable cases.
Interesseret?
Bliv ringet op af Niels
(COO, partner)