Skrevet af den

Sådan skriver du den perfekte blogpost

Deb perfekte blogpost

Skriv et indlæg der fanger, fastholder og forfører dine læsere. Det kræver, at du sætter dig i læserens sted, at du lover noget, og at teksten vækker følelser.

Introteksten herover har til formål at fremhæve hovedpointerne i denne blogpost.

Det er et vigtigt afsnit: Kan du få folk til at læse de første 3-4 sætninger, øger du sandsynligheden for, at de også læser resten.

Fasthold læseren – lov noget.
Giv en GOD grund til at fortsætte

Mange læsere hopper fra lige efter det første afsnit. Nu bliver teksten mindre, og hvem orker egentlig det?

Det gør mange, hvis de bliver stillet noget godt i udsigt. Noget som de (føler de) ikke kan undvære.

Derfor skal det første afsnit indlede med en overskrift, som giver et løfte til læseren. Hvorfor er det præcist, at læseren skal bruge mere tid på at læse?

Efter første overskrift følger endnu et afsnit (det afsnit, jeg forsøger at skrive lige her) som har til formål at fremkalde en følelse hos læseren.

Hvis det er lykkes for mig, så læser du lige nu denne tekst, og jeg nærmer mig mit egentlige mål. Hvis det ikke lykkes, så kan det være ligemeget, hvad jeg skriver her.

Nederst i første afsnit, kan man inkludere en Call-To-Action. Eksempelvis kan folk godt lide at tweete citater, og det skaber trafik til din blogpost, når de gør det.

Den perfekte blogpost bliver først og fremmest læst. Først derefter kan du få læseren til at dele eller tage kontakt.
Niels Sørensen, UX

//

Læseren vil huske dig for evigt, hvis du skaber resultater for dem

Yes, overskrift nummer to er endnu et løfte. Her tydeliggør du helt præcist, hvad læseren får ud af at fortsætte.

Indholdet i dette afsnit skal nu indfri løfterne i de højtråbende overskrifter. Det er nu, du skal performe. Det kunne være i form af

Se nedenstående grafik, som denne blogpost er skrevet med udgangspunkt i, og som du kan printe ud. Den stammer fra Social Triggers. Med denne grafik har du opskriften på den perfekte blogpost. Tilsæt kun personlighed.

PerfectBlogPost

Skal vi følge opskriften herover, er det nu på tide at afslutte blogposten med en sidste Call-To-Action. Den læseren hellerhelst skal reagere på.

For os vil vi allerhelst have, at vi kan komme i dialog med dig. For andre kunne afslutningen f.eks. være “Køb nu” eller “Tilmeld dig nyhedsbrevet for flere råd og vejledning af samme kvalitet”.