Skrevet af den

Bliv mere synlig med Google Knowledge Graph

Google Image Graph

Du opnår tre markante fordele at have godt styr på Google Knowledge Graph. Læs med her og få en introduktion.

Hvad er Google Knowledge Graph?

Google Knowledge Graph er Googles systematiske måde at sammenfatte fakta, personer og steder, så det skaber de mest præcise, relevante og brugervenlige søgeresultater.

I denne video, som stammer fra Googles egen side om emnet, forklarer teamet bag Google Knowledge Graph, hvad begrebet dækker over.

 

Du kan se et eksempel på en Google Knowledge Graph ved at søge efter Makeable på Google.

I højre side vises en række udvidede informationer om os. Man ser bl.a. adresse, telefonnummer samt anmeldelser fra kunder og brugere på tværs af medier.

3 fordele ved at bruge Google Knowledge Graph

Det kan godt betale sig at arbejde på at få en Google Knowledge Graph tilknyttet sin virksomhed eller person. Der giver nemlig tre helt store fordele:

  1. Korrekt kategorisering
    For det første, når en virksomhed har en Google Knowledge Graph, betyder det, at Google opfatter virksomheden som et foretagende med en vis tyngde. Google ved kort sagt, at jeres virksomhed er en virksomhed.
  2. Forøget synlighed
    For det andet bliver jeres virksomhed ganske simpelt bliver mere synlig på den værdifulde plads på Googles startskærm. Jo mere, I fylder, jo mindre plads bliver der selvsagt til jeres konkurrenter.
  3. Bliv opfattet mere professionelt
    For det tredje har Google Knowledge Graph den store fordel, at jeres virksomhed alt i alt fremstår mere professionel. De to ovenstående fordele akkumuleret betyder nemlig, at virksomheden får mere tyngde og mere opmærksomhed. Dette er også noget, jeres kunder og brugere nyder godt af, da der er nem adgang til bl.a. telefonnummer og adresse.

Virksomheden vinder altså troværdighed ved at have en større plads på forsiden og ved at få søgninger peget i virksomhedens retning ved at blive ”opfattet” som en virksomhed af Google. Det bliver dermed nemmere for søgemaskinen at optimere sine resultater i jeres retning, hvis en bruger søger efter noget, der har relation til virksomheden.

Case – Knowledge Graph og FÆNGSLET

Fængslet - Google Knowledge GraphVi har for en af vores kunder, FÆNGSLET, arbejdet med at få Google Knowledge Graph tilknyttet – og få en række data repræsenteret korrekt.

Som du kan se, har museet en del oplysninger i deres Google Knowledge Graph, herunder eksempelvis Kommende begivenheder og Planlæg dit besøg.

Det giver FÆNGSLET gode muligheder for at blive set, men mest af alt er det rigtig god brugervenlighed, som kan gavne museets renommé.

Når man tilbyder så mange informationer til sine mulige brugere, er det lettere for dem at tage et valg om, hvorvidt det er noget for dem eller ej – og det er vel unægtelig mere sandsynligt at besøge et sted, hvor noget af det første, man ser, er gode anmeldelser, som fortæller, at det er et sted, der er værd at besøge.

Sådan får jeres virksomhed Google Knowledge Graph

I skal igennem en række tiltag, før I kan få en Google Knowledge Graph tilknyttet jeres virksomhed eller person.

Det er dog vigtigt at påpege, at det er Google, der beslutter, hvilke virksomheder der får en Knowledge Graph tilknyttet. Men I kan gøre nogle ting, som øger sandsynligheden.

Afhængig af hvem man spørger, så er der forskellige råd at følge, hvis jeres virksomhed også skal have en Google Knowledge Graph tilknyttet. Ifølge vores SEO-specialist er det vigtigste korrekt opmærkning af kode.

Opmærkning af kode vil sige, at der skal arbejdes med HTML’en, så man præcist fortæller Google, hvad der er relevant for jer at fremhæve – f.eks. telefonnummer, adresse, link til Facebook mv.

Vi kan hjælpe

Har I brug for hjælp til at få opgaven løst – eller indlede en lidt mere dybdegående snak om online synlighed, så sidder vi klar til at hjælpe.

Vi kan tage en snak om, hvorvidt I bør bruge kræfter på at arbejde på at få en Google Knowledge Graph tilknyttet jeres virksomhed. Som Rand Fishkin fra Moz forklarer, er der nemlig en del overvejelser af strategisk og taktisk art, I bør forholde jer til.

Er det imidlertid noget, I vil satse på, kan vi hjælpe jer med at lave de fornødne manøvrer, så I kan opnå alle gevinsterne ved en Google Knowledge Graph.

Vil du høre mere? 
Kontakt Niels
Bliv ringet op inden for 1 time
Tak! Vi glæder os til at snakke med dig
Skrevet af
Makeable